فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی‌های همه جانبه سپاه برای مقابله پیروزمندانه و قاطع با تهدیدات دشمنان تأکید کرد: سال‌ها است با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدانش، قدرت ساخته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری زاوه و به نقل از سپاه نیوز،  سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال ۹۵ با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آن‌ها اظهار کرد: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه کارانهٔ ما از انقلاب اسلامی است.

اهم سخنان سردار جعفری را در ادامه بخوانید:

- هاضمهٔ انقلاب اسلامی عظیم‌تر از بحران‌هایی بوده که به آن تحمیل شده است چه جنگ، چه ترور‌ها، چه تحریم‌ها، چه فتنه ۸۸ و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم؛ اما تاریخ انقلاب نشان می‌دهد هرکس به دنبال استحاله نظام و توقف انقلاب اسلامی بوده، ماهیت انقلاب اسلامی او را مضمحل و بی‌اعتبار کرده است.

- در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمه الله، که بدلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریک پذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند، اما انقلاب اسلامی قدرتمند‌تر از گذشته و به دور از تعلق به اشخاص، شکافتن مسیرهای جدید در جغرافیاهای دوردست را رقم زده و می‌زند.

- تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمی‌ماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته می‌شوند.


-  برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانهٔ کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته‌ همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.

- نتیجهٔ تفکر ارزش گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای تحقق اهداف و مصالح نظام و کشور، غربزدگی مزمن خواهد بود.

- برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آنکه برجام بود متفاوت است.

- برجام یک نسخهٔ دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

-  مقاومت هسته‌ای مربوط به شجاعت انقلابی رهبری عزیز در هدایت انقلاب و مواجهه با تهدید نظام سلطه، مجاهدت علمی دانشمندان در آزمایشگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای، صبر انقلابی مردم، ایستادگی برابر تحریم‌ها و بالاخره مربوط به پیوند ناگسستنی مردم و رهبری است.

- در سالهای دور و نزدیک، ما هرگز به برجام‌های دیگر فکر نمی‌کنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزشهای انقلابیمان می‌اندیشیم.

- مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟ مردم ما، روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمی‌کنند، اگر این گونه بود این قدر شهید نمی‌دادیم، در حالی که هنوز کاروان شهداء در راه است و نوای آنان هر روز شنیده می‌شود.

- سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساخته‌ایم و همهٔ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم. ما قبل از آنکه برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم برای گزینهٔ نظامی آماده شده‌ایم.

-ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما به گزینهٔ نظامی اگر پیش آید، مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

- موشک‌هایمان که دقیق‌تر و ویرانگر‌تر شده‌اند بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدنهای بیشتر، آن‌ها را سریع‌تر در باتلاق خود ساخته‌شان فرو خواهد ‌برد.

-رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آن‌ها، مظهر عقب ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانهٔ آن‌ها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور می‌باشد.


- ما از زیبا‌ترین واقعیت شرق مدیترانه یعنی حزب الله لبنان با جان و دل حمایت و دفاع خواهیم کرد و مطمئن هستیم مسلمانان و آزادگان جهان واکنش قدرتمندی به تروریست نامیدن حزب الله - این فخر دنیای اسلام و عرب - به رژیم‌های عربی در آستانهٔ زوال داده و آن‌ها پیامد رفتار جاهلانهٔ خود را دریافت خواهند کرد.

- ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصار الله به یاری خدای بزرگ برنده‌تر خواهد شد.

-  ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت نهادهای مسئول و دستگاههای اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف و غیرقابل قبول بوده و نیازمند جهش‌های جدی در این عرصه می‌باشند.

- سپاه همهٔ توان و ظرفیت‌های ممکن را برای مشارکت در اقتصاد مقاومتی در اختیار دولت قرار داده و خواهد داد. ما مشکلات اقتصادی مردم را درک می‌کنیم. لذا همکاری با دولت در این عرصه را یکی از اولویت‌های اصلی سپاه و بسیج می‌دانیم.

- متأسفیم بیش از دو سال از فرمان و تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و هنوز اقدام عمده و اساسی‌ای در این رابطه صورت نگرفته است.