صنعت رو به رشد پهپاد منتظر سیاست‌گذاری دولت‌ها باقی نمانده و فعالان این عرصه پیش از آنکه دولت‌ها قصد حمایت از این صنعت را داشته باشند سرمایه‌گذاری و تلاش بسیاری را صرف ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار برای این صنعت کرده‌اند.

این سیستم رو به رشد در حال حاضر به فهرست بزرگی از مشتریانش در صنایع کشاورزی، مدیریت زمین، انرژی و ساخت و ساز خدمت رسانی می‌کند. بسیاری از فروشندگان این حوزه شرکت‌های کوچک خصوصی و نوپا هستند با این حال شرکت‌های بزرگ صنایع دفاعی هم در حال آغاز سرمایه گذاری بر تکلنوژی پهپاد هستند.

حال یک گزارش مفصل درباره این صنعت منتشر شده که فرصت‌های آینده این کسب و کار را در حوزه تکنولوژی پهپادهای تجاری بررسی می‌کند. به موانع گذشته و حال آن می‌پردازد. درباره کاربردها و مصرف‌کنندگان نهایی و شرکت‌های مهم درگیر در این زمینه هم اطلاعات مفیدی در اختیار قرار می‌دهد.


تخمین میزان سرمایه گذاری در حوزه سخت‌افزاری پهپادها از سال 2015 تا 2021


برخی از نکات مهم و اصلی این گزارش به قرار زیر هستند:

بازار جهانی پهپادهای تجاری بر اساس کاربردشان، در این صنایع و حوزه‌ها شکل خواهند گرفت: کشاورزی، انرژی، خدمات عمومی، معدن، ساخت و ساز، مسکن، رسانه‌های خبری و تولید فیلم.

بیشترین رشد صعنت پهپاد در بخش تجاری/غیرنظامی خواهد بود. در واقع پیش‌بینی شده بخش تجاری و غیرنظامی این صنعت ظرف سالهای 2015 تا 2020 حدود 19 درصد رشد کند. این در حالی است که رشد بخش نظامی 5 درصد پیش بینی شده است.

تمرکز اولیه این صنعت بر حوزه‌های تجارت الکترونیکی و تحویل کالا نخواهد بود.

مقررات ایالات متحده ممنوعیت پرواز پهپادهای تجاری را لغو خواهد کرد و به پهپادهای کوچک اجازه پرواز در ارتفاع کم داده خواهد شد. البته این قوانین احتمالا تا سال 2017 نهایی نمی‌شوند. گرچه برخی معتقدند شاید زودتر از این حرفها هم شاهد تغییر قوانین باشیم.

موانع تکنولوژیک در این صنعت تهدیدی بزرگ بر سر راه پیشرفت آن محسوب می‌شوند اما از سوی دیگر می‌توانند به عنوان یک فرصت بزرگ کسب و کار هم تلقی شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه احتمالا خارج از بازار ایالات متحده به فعالیت خواهند پرداخت. این تولیدکنندگان شامل شرکت سوییسی SenseFly، شرکت کانادایی Aeryon، شرکت سوئدی CybAero، شرکت چینی DJI و شرکت کره ای Gryphon خواهند بود.

صنعت پهپادهای تجاری هنوز جوان است اما همین حالا هم سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای روی آن انجام شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها از طرف شرکت‌های صنایع دفاعی و شرکت‌های  بزرگ صنعتی انجام شده است.

در مجموع این گزارش نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت و توجه بیشتر دولت‌ها و سرمایه‌گذاران به این حوزه است.