ترانه علیدوستی این روزها خبرسازترین چهره سینمای ایران است. حواشی حضور او در جشنواره کن حتی حضور گلشیفته فراهانی دیگر بازیگر زن ایرانی را در کنار کارگردان نامدار سینمای جهان، جیم جارموش تحت‌الشعاع قرار داد.

این ستاره سینمای ایران در بازگشت به تهران، حتی بی‌پروا از دوستی با گلشیفته گفت و این که متاسف است نتوانسته او را در حاشیه کن ببیند؛ اظهارنظری که خوشایند مسئولان و مقام‌های ایرانی نیست اما او در همان نشست خبری ناخواسته باعث بروز جنجال دیگری شد.

حالا تتوی ترانه یکی از بحث‌های داغ است. تتویی که روی ساعد او نقش بسته و در عکس‌های نشست خبری عوامل فیلم فروشنده مشخص شد. وبسایت‌های اصولگرا با انتقاد از تتوی نماد فمینیسم او را "ضد مرد" و یا "مدافع سقط جنین" نامیدند. بسیاری از چهره‌های سینمایی در مواقع مشابه برای پرهیز از محرومیت‌ها و ممنوعیت‌ها ترجیح می‌دهند که عقب نشینی کرده و یا لااقل سکوت کنند اما علیدوستی با ارسال توضیحی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که "قطعا" فمینیست است.

او پستی از ایسنتاگرام خود را که مربوط به یک سال پیش بود در توییتر بازنشر کرد که در آن نوشته بود: "اگر سوءتفاهم یا واهمه‌ای از این کلمه دارید، به جای اتکا به روایت رسانه ‌هایی که عمری است اخبارمان را تحریف و روند رسیدن اطلاعات به ما را مهندسی می‌کنند، از گوگل استفاده کنید. خودتان تحقیق کنید و اگر فمینیسم همان فرقه‌ عقده‌گشایانه‌ مردستیز و خانمان برانداری بود که در گوش ما خواندند، باز آن را پس بزنید."