فوق ستاره بارسلونا امروز در دادگاه از خودش در مقابل اتهامات در زمینه تخلف مالیاتی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری زاوه، لیونل مسی امروز همراه پدرش خورخه در دادگاه عالی بارسلونا حضور پیدا کرد تا از خود در مقابل اتهامات وارد در زمینه تخلف مالیاتی‌ دفاع کند و توضیحات لازم را بدهد.

ستاره بارسلونا و پدرش متهم هستند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ از پرداخت ۴،۱ میلیون یورو مالیات درآمدشان خودداری کردند. مسی دو سال پیش این رقم را به حساب اداره مالیات اسپانیا واریز کرد، اما همچنان از اتهام تخلف مالیاتی تبرئه نشده است.

وکلای این پرونده درخواست ۲۲ ماه و ۱۵ روز زندان برای ستاره آرژانتینی بارسلونا کردند. البته حتی اگر جرم مسی به اثبات برسد، طبق قوانین اسپانیا، مجازات حبس کمتر از ۲۴ ماه کسانی که برای اولین بار مرتکب یک جرم غیرجنایی می‌ شوند، می‌‌تواند به حالت تعلیق درآید.

لیونل مسی در سومین جلسه دادگاهش که با حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار برگزار شد پس از ۴ ساعت انتظار در دفاع از خودش به قاضی پرونده گفت:" راجع به این مسائل چیزی نمی دانم. من فقط فوتبال بازی می کنم و می برم. تنها در مورد این چیزها اطلاعات دارم. قراردادها را امضا کردم چون به پدرم و وکلایم اعتماد داشتم و توافق کرده بودیم که آن ها به این مسائل رسیدگی کنند.

تنها چیزی که می دانم این است که ما با کمپانی ها متفاوتی قرارداد بستیم و آن ها برای تبلیغ کردنشان به من پول می دادند. اما نمی دانم این پول چگونه آمده و به کجا می رود. هیچ یک از قراردادها را نگاه نکردم. تنها چیزهایی که وکلا گفتند را امضا کردم."

پدر مسی هم چنین گفت:" من از زمان آغاز دوران بازیگری لئو سعی کردم که زندگی او را آسانتر کنم. لئو راجع به این کمپانی ها چیزی نمی داند. او قراردادها را نخواند. آن ها به امضای او نیاز داشتند، قراردادها را بدون اینکه بخواند و یا کسی به او توضیح بدهد امضا کرد."