به گزارش خبرگزاری زاوه و به نقل از خبرگزاری تسنیم از تربت حیدریه مه ولات و زاوه ، ابوالقاسم خسروی صبح امروز در نشستی با حضور امام جمعه و فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان زاوه با تاکید بر لزوم تشکیل مدرسه علمیه در این شهرستان اظهار داشت: یکی از خلاءهای علمی در شهرستان زاوه نبود یک حوزه علمیه در سطح این منطقه است که به‌زودی مقدمات تشکیل حوزه علمیه شهرستان زاوه فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرای اسلامی با تاکید بر استعدادهای شهرستان زاوه در موضوعات فرهنگی و پیشینه قوی این دیار و با داشتن عرفای بزرگی چون حاج آخوند ملاعباس راشد تربتی افزود: تشکیل یک حوزه علمیه قوی و با حمایت تمام مردم و مسئولان شهرستان از ملزومات مبارزه با جنگ نرم و جنگ فرهنگی دشمنان نظام در این شهرستان است.

وی بیان کرد: بزودی مکان مناسبی با کمک فرماندار به‌عنوان حوزه علمیه برای تحصیل جوانان زاوه فراهم خواهد شد و پشتیبانی مالی و معنوی آن نیز توسط خیرین و شوراها و مردم این دیار شهید پرور و ولایتمدار تحت مدیریت امام جمعه ‌شهرستان انجام می‌شود.

در این جلسه امام جمعه و فرماندار شهرستان زاوه نیز با تاکید بر لزوم تشکیل حوزه علمیه در شهرستان از شوراها و مردم و خیرین خواستند تا با تمام وجود برای اعتلای فرهنگ‌، معنویت شهرستان قدم بردارند.