رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس امنیت هسته‌ای به واشنگتن سفر کرده با استقبال سردی از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد و مخالفان وی نیز در مقابل محل اقامتش به تظاهرات پرداختند.

به گزارش خبرگزاری زاوه ، به نقل از خبرگزاری ایسنا، رجب طیب اردوغان غمگین به نظر می‌آمد و بلافاصله عینک‌های آفتابیش را زد و در سکوت از پله‌های هواپیما پایین آمد. مهمانان عالی رتبه در آمریکا معمولا برای مذاکرات مستقیم از پایگاه هوایی اندریوس به کاخ سفید برده می‌شوند اما درمورد اردوغان این اتفاق نیفتاد.

مقامات پنجاه کشور که برای اجلاس کمیته امنیت اتمی به واشنگتن رسیده‌اند تقریبا همگی با رئیس جمهور آمریکا به طور جداگانه ملاقات داشتند اما برخی از آنها حتی به مرحله ارائه اسناد و مدارک هم نرسیدند.

درخواست اردوغان برای افتتاح مسجد ترکی به همراه اوباما توسط کاخ سفید رد شد. این مسجد در نزدیکی واشنگتن ساخته شده است. دیپلمات‌های کاخ سفید می‌گویند، انتظار نمی رود که مذاکراتی جدی میان اردوغان و اوباما صورت گیرد و حداکثر یک دیدار غیر رسمی در جریان کمیته خواهد بود.

اوباما، به معاون رئیس جمهور یعنی جو بایدن دستور داده است که با اردوغان گفت‌وگو کند.

رجب طیب اردوغان همچنین در ورودی هتل محل اقامت خود با تظاهرات معترضان به سیاست‌های خود روبرو شد و در نتیجه مشکلاتی برای محافظان رئیس جمهور ترکیه به وجود آمد.

محافظان اردوغان برای خاموش کردن صدای تظاهر کنندگانی که شعارهای مخالف با سیاست رئیس جمهور ترکیه را سرداده بودند، از روش غیر معمولی استفاده کرده و باهم به فریاد زدن پرداختند!