خبرگزاری زاوه| رابطه میان شرکت‌های گوگل و مایکروسافت همیشه برای بسیاری جذاب بوده است. این دو شرکت در دوره‌هایی با یکدیگر همکاری داشته‌اند و زمانی هم روابط‌شان خصومت‌آمیز بوده. حال مدتی است که ارتباط میان این دو غول حوزه تکنولوژی دوباره بهبود یافته و کفه ترازو به سمت همکاری و روابط مثبت سنگینی می‌کند. مهرماه سال 1394 بود که این دو شرکت اعلام کردند شکایت‌های خود علیه هم در زمینه ثبت اختراع تلفن‌های همراه را متوقف خواهند کرد. حال مایکروسافت و گوگل یک قدم دیگر هم به پیش رفته‌اند و اعلام کرده‌اند که در آینده قبل از ارجاع دعواها و شکایت‌هاشان به سازمان‌های تنظیم‌کننده مقررات، خودشان مشکلات‌شان را میان خود حل خواهند کرد. تمامی دعاوی قبلی هم که در هر کجای جهان میان این دو شرکت شکل گرفته مختومه اعلام خواهند شد.


مایکروسافت در اعلامیه رسمی خود بیان کرده که این شرکت موافقت کرده از شکایت‌های قانونی خود علیه گوگل صرف نظر کند، امری که بازتاب‌دهنده تغییر در اولویت‌های قانونی این شرکت است. با این حال رقابت شدید میان این دو شرکت در زمینه کسب و کار و مشتریان ادامه خواهد داشت.

گوگل هم اعلام کرده رقابت به شدت قبل ادامه خواهد داشت اما این رقابت براساس شایستگی محصولات دنبال خواهد شد نه در روندها و شکایت‌های قانونی.

طبق این اخبار واضح است که ارتباط میان این دو شرکت بهبود یافته. بسیاری بهبود این ارتباط را به رابطه صمیمانه مدیر عامل گوگل ساندار پیچای و مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا نسبت داده‌اند. این بهبود رابطه را می‌توان در این موضوع هم دید که اخیرا با مایکروسافتی روبرو هستیم که بیشتر راغب است با اندروید و آی‌اواس کار کند به شکلی که گاهی نسبت به سیستم عامل ویندوز 10 خودش، منابع بیشتری در اختیار این سیستم عامل‌ها قرار می‌دهد.