آیا می دانستید در پارکهای ملی ایالات متحده، برداشتن میوه درخت کاج و خارج کردن آن از پارک خلاف مقررات پارکهاست؟ چرا؟ چون شرایط زندگی در این پارکها می تواند برای حیوانات بسیار سخت باشد و حیوانات ساکن در این پارکها برای غذا به همه میوه های درختان احتیاج دارند. البته ناگفته نماند که میوه درخت کاج در رشد گیاهان و تولید خاک در مناطق کوهستانی تاثیر بسزایی دارد. هرساله میلیونها نفر از پارکهای ملی ایالات متحده دیدار می کنند و همه تلاش می کنند از این ثروت طبیعی و ملی محافظت کنند. چندی پیش یکی از دانش آموزانی که از پارک ملی Kings Canyon در کالیفرنیا دیدار کرده بود، بدون اطلاع از قوانین پارک، یکی از میوه های درخت معروفی را در این پارک با خودش به خانه می برد اما بزودی متوجه می شود که میوه های درختان درواقع غذای حیوانات هستند. او دست به کار می شود، نامه ای می نویسد و میوه درختی که از پارک با خودش به خانه برده بود را همراه آن به پارک پس می فرستد. او در نامه اش نوشته: «من میوه درخت کاجی را برداشتم و می خواستم آن را برگردانم. امیدوارم آن را پای درخت «ژنرال گرنت» بگذارید چون از آنجا برداشتمش. از تصمیمی که گرفتم (برداشتن میوه درخت کاج) متاسفم! ممنون.»
البته این میوه درخت کاج نیست و در واقع میوه درخت سکویای غول پیکر است، اما مسولان پارک نامه این دانش آموز را در صفحه فیس بوکشان منتشر کردند و از او بخاطر توجهش به حفظ محیط زیست تشکر کردند.
پارکهای ملی ایالات متحده که از آنها غالبا بعنوان «بهترین ایده آمریکا» یاد می شود حکایت یکی از ایده های منحصرا آمریکایی مانند اعلامیه استقلال این کشور و به همان میزان اصیل می باشند؛ که از خاص ترین مکانهای این کشور بایستی مراقبت و محافظت بعمل آید، نه برای ثروتمندان یا خاندان سلطنتی، بلکه برای همه.