آخرین اخبار از انفجار در بازار تهران

انفجار در بازار تهران

عصر امروز انفجار در یکی از پاساژ‌های بازار تهران سبب مصدومیت تعدادی از شهروندان شد.

به گزارش خبرنگار حوادث ایسنا، این انفجار امروز چهارشنبه در پاساژ سه طبقه طلا در بازار تهران رخ داد و گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت تنی چند از شهروندان است.

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در گفت وگویی که در ساعت 19:30 دقیقه با ایسنا انجام داد، شمار مجروحان را 39 تن اعلام کرد و گفت: ‌24 نفر به بیمارستان سینا و 8 تن بیمارستان لقمان منتقل شده و 7 نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند که حال برخی از آنها متاسفانه وخیم است.

عباسی پیش از این (در ساعت 18:50) شما مجروحان را 15 تن اعلام کرده و بااشاره به اعزام شش اکیپ به محل حادثه اضافه کرده بود: گمانه‌زنی‌های اولیه حکایت از این دارد که انفجار کپسول گاز موجب این حادثه شده است.

کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهرات در گفت وگویی علت حادثه امروز را انفجار کپسول یا پمپ هوا در کارگاه طلاسازی بیان کرد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگویی که دقایقی پس از این حادثه با ایسنا داشت، در این باره گفت: هنوز دلیل قطعی انفجار مشخص نیست اما به احتمال زیاد بی احتیاطی هنگام کار با گاز موجب وقوع این حادثه شده است.

وی افزود:‌این حادثه در یک پاساژ سه طبقه طلا و ساعت رخ داده و محل وقوع آن نیز یکی از مغازه‌های نزدیک به ورودی طبقه همکف بود.

به گزارش ایسنا، عوامل نیروی انتظامی نیز در محل حادثه حضور دارند.

رییس پلیس پایتخت هرگونه اقدام با نیت خرابکارانه را در انفجار عصر امروز بازار تهران رد کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ساجدی‌نیا با حضور در محل انفجار در بازار تهران اظهار کرد: عصر امروز وقوع این انفجار به پلیس، اورژانس و آتش نشانی اطلاع داده شد که عوامل انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌ها در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

ساجدی نیا با اشاره به حضور تیم چک و خنثی پلیس پایتخت در محل حادثه گفت: بررسی‌های کارشناسان این تیم نشان داد که هرگونه اقدام با نیت خرابکارانه در این حادثه منتفی است و حادثه ناشی از انفجار تی‌ان‌تی، دینامیت و دیگر مواد محترقه نیز نبوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت در بازار تهران عادی است گفت: گزارش های اولیه حاکی از این است که در این حادثه مواد شیمیایی که در ساخت مواد محترقه استفاده می شود اثرگذار بوده است اما باید منتظر گزارش نهایی کارشناسان بود.

و ی با بیان اینکه مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان‌های نزدیک اطراف منتقل شدند گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بازار تهران عادی است اما بررسی‌ها برای یافتن علت این قطعی حادثه در حال انجام است.

آمار نهایی مجروحان انفجار بازار

سخنگوی اورژانس تهران با بیان اینکه انفجار در بازار تهران فوتی نداشته است، تعداد نهایی مصدومان این حادثه را 39 تن اعلام کرد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار در بازار تهران و همچنین تعداد مصدومان گفت: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشت اما در مجموع 39 تن از شهروندان دچار آسیب دیدگی شدند که 24 نفر به بیمارستان سینا و 8 تن نیز به بیمارستان لقمان منتقل شدند.

عباسی با بیان اینکه حال 12 تن از حادثه دیدگان وخیم گزارش شده است گفت: ‌7 نفر از حادثه دیدگان نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی اورژانس تهران با بیان اینکه ماموریت اورژانس در این عملیات به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: علت این حادثه باید از سوی مسئولان مربوطه ارزیابی شود و اورژانس نمی تواند علت قطعی حادثه را اعلام کند چرا که تشخیص علت قطعی نیازمند بررسی کارشناسان است.