کمتر از یک هفته تا عرضه‌ی بازسازی قسمت اول مجموعه بازی‌های «عصر امپراطوری» یا همان Age of Empires باقی مانده بود، ولی عرضه‌ی بازی به عقب افتاده است. بازسازی عصر امپراطوری به اسم Age of Empires: Definitive Edition در نمایشگاه E3 2017 رونمایی شد و مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام هم تاریخ عرضه‌ی آن را ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) اعلام کرد.

با این حال، تیم سازنده‌ی بازسازی عصر امپراطوری دیروز طبق گزارشی گفت که نیاز به زمان بیشتری برای ساخت بازی دارند. قرار است در این مدت زمان، افراد بیشتری به نسخه‌ی آزمایشی بازی دسترسی داشته باشند. از مرداد ماه بتا Age of Empires: Definitive Edition در دسترس تعدادی از بازی‌کننده‌ها است.


سازندگان این بازسازی درباره‌ی دلیل تاخیر عرضه‌ی آن نوشته‌اند: «زمانی که تصمیم گرفتیم نسخه‌ی اصلی عصر امپراطوری را دوباره عرضه کنیم، تصورات زیادی از میزان بازسازی در ذهن داشتیم. چالش بازسازی یک بازی کلاسیک این است: با یک بازی کلاسیک طرف هستید و باید با دقت و احترام با آن رفتار کنید.»


ظاهرا قرار است بازی شامل تغییراتی شود: «چالش این است که بازی را همانطور که بود، دوباره نسازیم، بلکه آن طور بازسازی کنیم که به خاطرش می‌آوریم.»


تاریخ انتشار جدیدی برای بازی اعلام نشده و فقط گفته شده که Age of Empires: Definitive Edition در اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.


قرار است Age of Empires 2 و Age of Empires 3 هم پس از قسمت اول، بازسازی شوند. مایکروسافت هم‌چنین با همکاری سازندگان Dawn of War یعنی استودیوی Relic Entertainment، مشغول ساخت Age of Empires 4 است.