سرپرست شبکه دامپزشکی زاوه با اعلام این خبر گفت: با توجه به وجود بیش از 820 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام و با نظر به اینکه بسیاری از این بیماریها نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ،بروسلوز و... ممکن است از طریق ترشحات خون آلوده حیوانات مبتلا، به انسان منتقل شود و همچنین با عنایت به نزدیک بودن عید سعید قربان و افزایش تعداد کشتار دام ،لذا این شبکه همانند سنوات گذشته اقدام به تشکیل اکیپهای نظارت بهداشتی جهت بازدید و بازرسی از دامهای قربانی در این روز مبارک نموده است.

دکتر سیدین افزود: اکیپهای نظارتی این شبکه در قالب دو اکیپ ثابت در محل اداره و کشتارگاه و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشند.

وی از فعال بودن کشتارگاه درروز عید قربان خبر داد و گفت : طی هماهنگی های بعمل آماده با دستگاههای ذیربط کلیه مراحل کشتار و نظارت بر لاشه های قربانی در محل کشتارگاه به صورت رایگان می باشد.

دکتر سیدین ضمن اظهار ممنوع بودن هرگونه کشتار دام در منازل و معابر از همشهریان عزیز خواست: به لحاظ حفظ سلامت خود و افراد جامه دامهای قربانی خود را فقط درمحل کشتارگاه زیر نظر کارشناسان دامپزشکی کشتار نمایند تا ضمن جلوگیری از انتشار هرگونه آلودگی در منازل ومعابر ،از سلامت لاشه قربانی خود اطمینان حاصل نمایند