رئیس بنیاد زاوه گفت: در این ایام بزرگ ومهم برنامه های متنوع فرهنگی وورزشی از جمله برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت شهدا وتاسیس بنیاد، اختصاص خطبه ای از نماز جمعه در خصوص 22اسفند، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، برگزاری مراسم در حسینیه شهدا وتلاوت قرآن به یاد شهدا، هماهنگی با سازمان تبلیغات جهت ابلاغ به روحانیون سطح شهرستان جهت پرداختن به موضوع شهید وشهادت، نصب تمثال مبارک شهدا در کلیه مدارس، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا در سطح شهرستان، برگزاری مراسم تجلیل از جامعه ایثارگری شاغل در ادارات، نصب تابلو شهدا در بلوار روستای صفی آباد از اهم برنامه های بنیاد زاوه است.
 وی در ادامه افزود: تعویض یادمان شهدا در ورودی روستاها، تعویض بنر های شهدا در شهر دولت آباد، نصب تابلو سرداران شهید، برگزاری پیاده روی با شرکت  گسترده خانواده های معزز شهدا وایثارگران، دیدار با خانواده های شهدا وایثارگران توسط ادارات از برنامه های اجرایی در این شهرستان می باشد.
 این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم وضعیت سلامت مردم کشور مورد تایید پزشکان واقع شود، و تمامی این فعالیت ها در زمانی برگزار می شود که خطری سلامتی ایثارگران و مردم عزیز را تهدید نکند.
گفتنی است؛ شهرستان زاوه که در 240 کیلومتر مشهد قرار گرفته است 258 شهید، 306 جانباز و 16 آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
ضمنا شهرستان زاوه میزبان دو شهید گمنام نیز می باشد.