محمود ایزدی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۴۰ تن محصول خشک از مزارع زعفران زاوه برداشت می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت مزارع زعفران دارد که حدود ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول در کشور و یک هشتم سطح زیرکشت آن را در استان شامل می‌شود. 

رئیس اداره جهاد کشاورزی زاوه ادامه داد: این میزان سطح زیر کشت و تولید سبب اشتغال‌زایی ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر می‌شود که حدود ۶۰ درصد آن مستقیم و مابقی آن به طور اشتغال غیرمستقیم است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود بر سر راه تولید این محصول نبود یا کمبود مکانیزاسیون است و عمده کار در این شهرستان به طور یدی و سنتی انجام می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته و چندین دستگاه ساخته شده، ولی هیچ کدام از آنها نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به تولید انبوه نرسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زاوه بیان کرد: در ارتباط با کاشت زعفران دستگاه تمام اتوماتیک در زاوه وجود دارد.

وی افزود: تقریبا بالغ بر ۹۰ درصد کشاورزان این شهرستان عمدتا زعفران‌کار هستند.

ایزدی تاکید کرد: وجود محصول زعفران موجب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در زاوه نشده است، اما به دلیل کمبود کارگر در ایام برداشت محصول و پاک کردن زعفران، عمده نیروی کارگری این شهرستان بر روی آن متمرکز می‌شود، از طرفی به دلیل نبود و کمبود صنایع جانبی و فراوری زعفران در زاوه عمده محصول به صورت خام فروشی (گل زعفران) صورت می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زاوه عنوان کرد: با توجه به نیاز زعفران به آب، روش‌های آبیاری تحت فشار سبب افزایش راندمان و بهره‌وری می‌شود.