آدم بی شخصیت و بی لیاقت

میدونی آدم بی شخصیت کیه؟ همونی که وقتی سرت به سنگ میخوره، میاد و میگه که دیدی بهت گفتم؟ دیدی حرف من اتفاق افتاد؟ دیدی هرچی من بگم همون میشه؟ اینجور آدما شعوری ندارن که وقتی که کسی ناراحته نباید با دیدی گفتن ها عذاب اون رو بیشتر کنن. کاش بشه که ما آدما شخصیت این رو پیدا کنیم که وقتی هم که حرفی به کسی زدیم و اون عمل نکرد و بعد سرش به سنگ خورد، به جای اینکه بیایم با دیدی گفتن ها نمک روی زخمش بپاشیم، باهاش همدلی کنیم.

 

برای آدمای بی شخصیت مهم نیست که چه اتفاقی قراره بیفته و چه پیش آمدهایی قراره رخ بده. اونا در هر صورت چیزی که نباید بگن رو میگن و حرفی که نباید بزنن رو به زبون میارن. پس چرا با همچین آدمایی هنوز در ارتباطی؟ قبل از اینکه با کسی وارد رابطه بشی اول از شخصیتش مطمئن شو تا مبادا روزی با زبونش کاری کنه که تو برنجی و ناراحت بشی.

 

هیچ وقت سعی نکن که یک مسئله ای که دوست نداری هیچ کس بدونه رو به یک آدم بی شخصیت صرفاً از روی درد و دل کردن و … بگی! وگرنه روزی ممکنه زبون اون به کار بیفته و از تموم این درد و دل ها بر علیه تو استفاده کنه. اگه این رو نمیخوای، پس سعی کن که اول در مورد شخصیت آدما مطمئن باشی و بعد باهاشون در مورد یک موضوع خاص حرف بزنی.

 

زهردارترین زبون ها هم میرسه به آدمای بی شخصیت. کسی که شخصیت نداشته باشه براش مهم نیست که چی به زبون میاره و چی میگه. اون فقط مثل رادیو حرف میزنه و اینکه چی میگه و چی از دهنش خارج میشه اصلا مهم نیست. سعی کن از اینجور آدمی فاصله بگیری وگرنه تو جایی که فکرش رو هم نمیکنی زبون اون دقیقا بر علیه تو میچرخه.

 

آدمی که زبونش دست خودش نباشه بی شخصیته! تموم شد و رفت. کسی که شخصیت داشته باشه میدونه که در هر جایی چه چیزی رو باید به زبون بیاره. این آدم میدونه که کجا باید سکوت کنه و کجا باید حرف بزنه. اون همیشه دهنش باز نیست و تلاوت نمیکنه بلکه در زمان لازمش زبونش باز میشه.